Genovas boendeapp

I vår boendeapp kan du som hyresgäst bland annat ta emot meddelanden ifrån oss och dina grannar, hitta viktig information och ta del av förmånliga erbjudanden. Vi erbjuder exempelvis förmånlig hemförsäkring och förnyelsebar hushållsel till dig via våra samarbetspartners.

Du kan använda det sociala flödet för att dela/sälja/byta/ge bort saker grannar emellan, boka gemensamma utrymmen om det finns i din fastighet och enkelt komma i kontakt med vår kundservice. I vissa av våra projekt finns även ett lokalt tjänsteutbud och du hittar enkelt alla färgkoder i din lägenhet, manualer och skötselinstruktioner för maskiner/vitvaror samt information om din fastighets bil och cykelpool.

Vi arbetar löpande med nya erbjudanden och funktioner vi hör av oss när dom finns tillgängliga för dig. Som hyresgäst får du tillgång till appen i samband med att du skriver på ditt bostadskontrakt. 

Hur du kommer igång:

  • Sök på Boendeappen Avy i App Store eller Google Play. Du kan även scanna QR-koden längst ned på den här sidan med din mobilkamera genom att rikta kameran mot QR-koden och klicka på länken som visas
  • Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s generella startskärm
  • Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–Boendeappen
  • Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer
  • Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy
  • App-ikonen kommer bytas till Genova´s logga

Avy:s kundsupport för boendeappen nås genom att skicka ett mejl till hello@avy.se. Supporten är bemannad vardagar mellan 08:00-17:00.

Generell information:

  • För att kunna ladda ner och använda boendeappen behöver man ha en smartphone samt Mobilt BankID (svenskt personnummer) eller registrera ditt telefonnummer hos Avy för SMS-kod
  • Juridiska personer eller företag har inte möjlighet att logga in
  • Appen finns på svenska och engelska
  • Om fler personer  står på kontraktet för en lägenhet så kan samtliga logga in i boendeappen
  • Endast boende hos Genova har tillgång till appen