Genova Property Group hyr ut 5 600 kvm

Genova Property Group har framgångsrikt genomfört ett antal strategiska uthyrningar om cirka 5 600 kvm med ett årligt hyresvärde om cirka 5 Mkr.

I fastigheten Stapelbädden 3 på Gåshaga, Lidingö har Genova hyrt ut närmare 3 000 kvm till Gåshaga Marina & Montage. Hyresavtalet löper i 7 år med ett årligt hyresvärde om 1,9 Mkr. I Åkersberga och fastigheten Runö 7:84 har Genova utökat och förlängt hyresavtalet med Sthlm Norr Fysio & Gym om cirka 800 kvm. Hyresavtalet löper i 8 år med en årshyra om 0,9 Mkr.

I Norrtälje och fastigheten Gördelmakaren 5 har nytt hyresavtal tecknats med Sportringen om cirka 1 000 kvm. Hyresavtalet löper i 10 år med en årshyra om 1 Mkr. I samband med den uthyrningen är fastigheten fullt uthyrd. Slutligen har nytt hyresavtal tecknats i Gustavshem 6, Lund där Öresunds Veterinärklinik utökat och förlängt sitt hyresavtal till augusti 2026. Totalt är uthyrningen närmare 800 kvm med en årshyra på cirka 1,1 mkr

Michael Moschewitz, VD, telefon 070-713 69 39, michael.moschewitz@genova.se

Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 november 2019 kl. 15.00 CET.

Genova Property Group AB (publ) är ett modernt och personligt fastighetsbolag med passion för design och nyskapande arkitektur. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter med fokus på regionerna Stockholm och Uppsala. Per den 30 juni 2019 ägde bolaget fastigheter till ett värde om drygt 2,7 miljarder kronor och en uthyrbar yta om cirka 147 000 kvm samt innehade cirka 5 300 bostadsbyggrätter.

Bolagets preferensaktier är noterade på First North Premier Growth Market och Avanza Bank är Bolagets Certified Adviser.

E-post – ca@avanza.se

Telefon – 08-409 421 20