GENOVA FYLLER UPP I KISTA

Genova Property Group har efter sitt förvärv i mars 2014 av Fastigheten Kista, Knarrarnäs 6 – Isafjordsgatan 5 hyrt ut cirka 85 procent av fastigheten. Fastigheten förvärvades tomställd och är på cirka 6 000 kvm. Några av hyresgästerna som valt att hyra är HellermannTyton – 1 115 kvm, Cashguard – 1 200 kvm, PSI Antonson – 460 kvm, Säljpartner – 240 kvm och Trafikia/Sensebit – 220 kvm. Fastigheten har även garage och lager.

Fastigheten byggdes 1987 och har ett mycket centralt läge i Kista med cirka 300 meter från Kista Galleria och granne med nyöppnade Connect Hotel. Fastigheten fungerade länge som expansionsyta för Ericsson i Kista. Genova Property Group har skapat en attraktiv produkt och uppgraderat fastigheten till modern standard.

”Vi är mycket glada att vi har kunnat fylla upp fastigheten så snabbt. Hyresgästerna har uppskattat det centrala läget och vår uppgradering av fastigheten säger Andreas Eneskjöld VD för Genova Property Group.”

Vid ytterligare frågor vänligen kontakta
Andreas Eneskjöld
CEO, Genova Property Group AB

OM Genova Property Group
Genova Property Group äger och utvecklar fastigheter med fokus på Stockholm och Uppsala samt utvecklar boenden i form av bostadsrätter och hyresrätter. För närvarande uppgår förvaltningsportföljen till cirka 65 000 kvm kommersiella lokaler. Totalt ligger 250 bostäder för närvarande i produktion och i byggrättsportföljen ligger cirka 800 kommande bostadsrätter och cirka 1 000 hyresrätter.