GENOVA FYLLER UPP I SÄTRA

Genova Property Group har efter sitt förvärv under andra kvartalet 2014 hyrt ut cirka 10 000 kvadratmeter av fastigheten Stockholm Lillsätra 2 ! Canonhuset! . Fastigheten förvärvades nästintill tomställd och är på cirka 12 000 kvm. Några av hyresgästerna som valt att hyra är Ericsson, Inteno och Scanreco.

Byggnaden uppfördes i slutet av 1970-talet som huvudkontor för Canon och ritades av Tengbomgruppen. Huset var en föregångare när det gäller kontorsplanering och Anläggningen består av kontor, lager och verkstad. Byggnaden räknas till ett av de få exemplen för svensk high tech-arkitektur. Här provades för första gången kombikontoret – glasade rum ute mot fasaden och sekundära utrymmen innanför. Fastigheten uppdateras nu och hyresgästerna tillträder löpande fram till hösten 2016.

Vi är mycket glada att vi har kunnat fylla upp fastigheten så snabbt. Hyresgästerna har uppskattat det goda logistikläget i kombination med de attraktiva kontorslokalerna säger Andreas Eneskjöld VD för Genova Property Group.

OM Genova Property Group
Genova Property Group äger och utvecklar fastigheter med fokus på Stockholm och Uppsala samt utvecklar boenden i form av bostadsrätter och hyresrätter. För närvarande uppgår förvaltningsportföljen till cirka 65 000 kvm kommersiella lokaler. Totalt ligger 250 bostäder för närvarande i produktion och i byggrättsportföljen ligger 800 kommande bostadsrätter och cirka 1 000 hyresrätter.

Vid ytterligare frågor vänligen kontakta
Andreas Eneskjöld
CEO, Genova Property Group AB