EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, DIREKT ELLER INDIREKT, HELT ELLER DELVIS, TILL USA, STORBRITANNIEN, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN ELLER PUBLICERINGEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER I ENLIGHET MED TILLÄMPLIG LAG.

Genova emitterar framgångsrikt ytterligare gröna seniora icke säkerställda obligationer om 150 Mkr under utestående grönt ramverk

Genova Property Group AB (publ) (“Genova”) har idag framgångsrikt placerat ytterligare gröna seniora icke säkerställda obligationer om 150 Mkr med löptid till 16 november 2026 under sitt gröna obligationsramverk om totalt 750 Mkr med ISIN SE0018397705 (de ”Gröna Ytterligare Obligationerna”). Efter emissionen av de Gröna Ytterligare Obligationerna kommer totalt utestående belopp under ramverket att uppgå till 650 Mkr. De Gröna Ytterligare Obligationerna kommer emitteras till ett pris om 101,604% av nominellt belopp motsvarande en kupong om 3-månaders STIBOR plus 525 baspunkter. Genova avser att ansöka om upptagande till handel av de Gröna Ytterligare Obligationerna på Nasdaq Stockholms Företagsobligationslista för Hållbara Obligationer.

”Likviden från obligationsemissionen kommer möjliggöra fortsatta värdeskapande investeringar och förstärka vårt arbete med att förbättra Genovas kapitalstruktur. Särskilt positivt är att institutionella investerare sökte upp Genova för att få möjlighet att investera i våra värdepapper”, kommenterar Michael Moschewitz, VD för Genova.

Ett belopp motsvarande nettoemissionslikviden från de Gröna Ytterligare Obligationerna kommer att användas i enlighet med Genovas gröna finansiella ramverk.

Rådgivare
Arctic Securities och Nordea Bank Abp har agerat arrangörer och joint bookrunners i samband med emissionen av de Gröna Ytterligare Obligationerna. Gernandt & Danielsson Advokatbyrå KB har varit legal rådgivare i transaktionen.

Genova Property Group AB (publ) är ett modernt och personligt fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter med fokus på Storstockholm och Uppsala. Per den 31 december 2023 ägde bolaget fastigheter till ett värde om cirka 9,9 mdkr och en uthyrbar yta om cirka 360 000 kvm samt innehade cirka 8 800 bostadsbyggrätter. Genovas aktie är sedan juni 2020 upptagen till handel på Nasdaq Stockholm.